یادمون دادن، یادمون رفت
بچه که بودیم یادمون دادن رسم خط و پاره خط و اینکه یه خط از کجا شروع می شه و به کجا ختم.
بزرگ که شدیم یادمون رفت خط هایی که رو صورتمون رسم شد، ردپای کدوم درد به جا مونده رو قلبمون بوده و از کجا شروع شد و اصلا به کجا ختم؟
بچه که بودیم یادمون دادن چطور مدادرنگی هامونو به بغل دستی مون که یادش رفته بیاره یا اصلا نداشته که بیاره، شریک شیم تا نقاشیش بی رنگ نمونه.
بزرگ که شدیم یادمون رفت سفره ی خالیه همسایه مونو، و هیچ تلاشی برای شریک شدن تو رنگی شدنش نکردیم.
بچه که بودیم یادمون دادن برای کمک به بابای مدرسه، هفته ای یه بار خودمون آشغالای حیاط و جمع کنیم.
بزرگ که شدیم یادمون رفت به رفتگری که تو چله ی زمستون آشغالای کوچه رو جارو می زنه ،حتی سلام بدیم.
بچه که بودیم یادمون دادن که وقتی تو بازی یکی خورد زمین، چطور دستشو بگیریم و کمکش کنیم تا دوباره بایسته.
بزرگ که شدیم یادمون رفت بزرگترین صحنه ی زندگی، دنیاست و ما کمک به ایستادن کسی که نکردیم هیچ، باعث زمین خوردن خیلی ها شدیم.
بچه که بودیم یادمون دادن به بزرگترامون احترام بذاریم و با تمام وجود به عزیزانمون محبت داشته باشیم.
بزرگ که شدیم یادمون رفت بزرگتر، کوچکتری وحرمت و، حتی خجالت کشیدیم بهشون بگیم "دوستت دارم".
بچه که بودیم یادمون دادن محبت، دوست داشتن، عشق ، صداقت، رازداری، اعتماد و ...
بزرگ که شدیم همه اونهایی که در بچگی بهمون یاد داده بودن رو جاشو غرور ، تکبر، خودخواهی ، دروغ، نفرت، کینه و دهها مورد دیگه جاشون گرفت.
بچه که بودیم یادمون دادن...

مرکز آموزشی استثنایی سوم شعبان 4مشهددرسال تحصیلی 1383 در بلوار حجاب تاسیس گردید.در این مرکز دانش آموزان دختر ناشنوا مشغول به آموزش می باشند.این وبلاگ جایی برای معرفی فعالیت ها و انتشار مقالات ومطالب مفیدی در رابطه با کودک ناشنوا و... می باشد.منتظر دریافت انتقادات وپییشنهادات سازنده شما برای بهتر وپربارتر کردن این وبلاگ می باشیم .